Sunday, October 31, 2010

Jawatan Sosuwai Untuk Ansari

Ansari Abdullah, calon PKR untuk PRK P185 Batu Sapi adalah seorang peguam yang 'ada nama' di fraternity guaman Sabah.  Beberapa kes high profile yang beliau pernah tangani menjadikan beliau salah seorang peguam tersohor di negeri ini.

Tapi rekod beliau itu tidak semestinya melayakkan beliau sebagai ahli politik yang baik atau boleh menjadi wakil rakyat yang boleh menyelesaikan maslahah rakyat.

Ini terbukti apabila rakyat Tuaran - tempat kelahiran dan domisil Ansari - telah menolak beliau dalam pilihan raya sebanyak dua kali.  Manakala ahli-ahli UMNO Bahagian Tuaran juga tidak menerima beliau sebagai Ketua Bahagian apabila beliau kalah dalam pertandingan jawatan berkenaan.

Kalau orang kampung dia sendiri yang mengenali hati budi Ansari secara akrab telah menolak beliau beberapa kali, maka tidak hairanlah kita di Batu Sapi juga tidak menerima beliau dalam PRK ini.

'Kejatuhan' beliau (melalui keruntuhan jeti) sebanyak dua kali di Batu Sapi adalah petanda bahawa bukan komuniti Batu Sapi saja tidak mahu kepada batang tubuh beliau, malah segala makhluk kasar dan makhluk halus di Batu Sapi ini juga meluat dengan Ansari.

Jeti makhluk tidak bernyawa juga tidak suka dengan kehadiran Ansari.... Orang lain pun naik jeti yang sama, tapi jeti tidak runtuh.  Tapi bila Ansari sampai maka jeti yang kukuh boleh runtuh!

Maka layaklah bila masyarakat Kg Istimewa menampal sepanduk menolak kedatangan Ansari ke kampung mereka.  Nanti semua orang tidak dapat keluar rumah pasal diruntuhkan oleh Ansari.

Maka, kompomlah Ansari akan kalah pada 4 Nov ini.

Apa lagi yg kompom pasal Ansari?  Yup!  Selain sebagai peguam, Ansari juga boleh dipertimbangkan memegang profesyen Inspektorat Teknikal.

Pakatan Rakyat boleh melantik beliau dengan menghantar Ansari membuat pemeriksaan kepada mana-mana projek Kerajaan BN.

Jika kes jeti runtuh boleh dijadikan sandaran, maka Ansari boleh menjadi Pegawai Eksperimen kepada mana-mana projek pembangunan Kerajaan BN.

Contohnya ialah jika jeti sedang dibina.  Bagi memastikan kekuatan paku maka Ansari boleh minta tapak tangan dia dilantak paku dahulu sebelum paku dilantak pada kayu jeti.

Contoh lain ialah jika projek melibatkan bahan binaan konkrit, Ansari boleh periksa tahap kekuatan simen dengan dia menyelam dalam cairan simen ketika simen itu sedang diuli dan diuar.

kikikikik........

No comments:

Post a Comment