Thursday, October 28, 2010

Apa Persamaan YTL dan Anwar Ibrahim?

Itulah maklumat yang saya dapat terima.  Kata sumber-sumber itu kecenderungan mereka adalah sama dan saya diberikan perbandingan fakta-fakta.

Patutkah saya merasa terkejut?  Itu tidak penting.  Yang penting ialah masyarakat Batu Sapi perlu mengetahui hal ini.  Ianya ada kaitan dengan tindakan-tindakan MENJURUS DARI BELAKANG....

Sudah menjadi rahsia terbuka bahawa Anwar suka 'menikam' dari belakang samada secara metaforika atau perbuatan secara fizikal.

YTL juga suka 'menikam' dari belakang!  Tak percaya?  Mari saya chereeta....

Pada tahun 1994, YTL telah 'menikam' Pairin Kitingan dengan keluar meninggalkan PBS bersama beberapa wakil rakyat lain untuk menubuhkan SAPP.


Pada tahun 2008, YTL - setelah kecewa tidak dilantik sebagai senator di Dewan Negara - mengumumkan SAPP keluar dari BN.


YTL juga 'menikam' dari belakang rakyat Sabah dengan mengutamakan kroni beliau Ambrose Lee dalam pelaksanaan FMU dan 'pelunturan' aset Warisan Harta (share swap MISC dengan NBC/NBT).


Aktiviti 'menikam' rakyat Sabah ini yang menyebabkan wang rakyat hilang beratus-ratus juta ringgit YTL lakukan hanya dalam tempoh yang singkat iaitu dua tahun memegang jawatan Ketua Menteri.


Cuba bayangkan jika YTL memegang kuasa lebih lama................ hmmmm... sandi'.

3 comments:

  1. Yong memang penipu besar.... harap pengundi batu sapi tu bijak la mao pilih siapa jadi pemimpinnya nanti maruah dan negar pula tergadai pasal Yong

    ReplyDelete
  2. Orang yang tiada pendirian dan suka menikam dari belakang tidak layak bergelar pemimpin..

    ReplyDelete
  3. Batu Sapi, tanggungjawab orang batu sapi....

    ReplyDelete